Wednesday 28 March 2012

mengapai bintang di langit part 1

   “Kringggggg”Kringggggggg” Loceng sekolah berbunyi menandakan masuknya waktu rehat untuk pelajar tingkatan 3,4 dan 5 . “Juliaaaa….Juliaaaaaa…Tunggu ! tunggu sekejapp ,aku ada nak cakap sesuatu dengan kau nie” kedengaran sayup-sayup suara sang pria memanggil nama Julia . “Juliaaa, sekejapp . Berhenti dulu” panggil Herman sambil tercungap-cungap berdiri di depan julia . “eh,kau rupanya . Aku ingat mat romeo mana lah yang cari aku tadi hahaha “ gelak julia dengan nyaring namun menampakkan lesung pipit yang dalam di pipi nya . Herman sekali lagi terpegun melihat kecomelan kawan rapatnya itu . “apasal kau tengok aku macam tu ?! giler ke ape ? “ terkejut disergah dengan Julia, Herman tergagap-gagap . “aaa…aakk..aakkuu…” “aku apa?!”tolak Julia dengan kasar . “hehe, tak de lah kau tu , aku tengok ada tahi mata kat mata kau hahahaha” Herman menjawab untuk menutup malunya . “ye keh ? adoiiii , apesal kau tak bagitahu awal-awal? Malu lah aku , Gadis Hot sekolah pengotor” sambil mengenyeh mata nya untuk melihat kebenaran . “hahahaha,kau tak payah nak perasan sangat la kan, muka kau tu petik satu jari je berpuluh yang datang tao” sambil memetik-metik jarinya itu. “ko ada ape nak jumpa aku nie? Aku nak g kantin nie beli makanan jomlah temankan aku ,hari nie aku sorang-sorang je lah “ “”aku rindu kat kaulah,hehehehe” “sudahhhh,dah mula nak berloyar dengan aku, benci betol”. “tak delah, nie ade mamat bg surat kat aku , mintak tolong bagi kat kau “ lalu menyerahkan sebuah nota ringkas pada Julia. “sejak bila kau jadi posmen nie,heran aku. Lagipun siapa je yang pandang aku yang buruk rupa nie, giler ke ape mamat tu ?”,meluahkan ketidakpercayaan di hati.. “Adelah bukak je bila dah sampai rumah nanti”

No comments:

Post a Comment