Tuesday 29 May 2012

indah mase bercinta , buruk mase kawen ~




Ehemm ....
terbatuk-batuk aku duk bace ayat atas tuhh , korang tak kehh ?
amboi , umor pun dah setahun jagung baru dah nak pikir pasal kawen , gatai nooo ...
"Duit , umah , habuk pun takde , jangan mimpilah fatin ooii "~~
"nanti bile-bile kau dah bercerai ngan laki ko , ko merempat kangg"
"susah kawen , tanggungjawab besar . Nak-nak bile ade anak nanti , anak zaman sekarang advance-advance macam ko la fatin ehh"
"Mula-mula je best kawen , nanti bile dah 20tahun , 30 tahun laki ko cari lain dahh "
"Mula-mula je baikk laki niee , nanti nafkah ko pun dye lupa , cakap tengking-tengking "
"mula-mula je caring , nanti ko sakit , bangun sendirikk! "

Haaa haaa , tengokk... nie sume la yang selalu terlintas dalam fikiran aku .
huhuhu kesian aku kan? negatif je fikir sedangkan banyak positifnye sal kawen nie . .
Aku siap bagitahu kat mak aku ,
"umi , jangan berharap la along kawen , taknak kawen , hidup sendiri lagi senang "

mane taknye , asyik-asyik duk kalut sebut nanti kan along nakk kawen -_- .
Taknakk aku , ehhh korang betol keh laki mase bercinta je baikk ?
betol keh mase bercinta , mase nakk jee pijak semut pun tak mati ?
betol keh mase bercinta , takde pun keburukan yang korang nampakkk ?tipu arhh tipu arhh ..
aku nampak je tapi aku terima seadanya (ayat nak sedapkan hati sendiri)

 Aishh tak boleh jadik nie , bile aku cakap kat kawan aku
"kawen la , aku xnak kawen "
"elehhh . padahal nanti dia yang kawen dulu "
sume duk pakat doa aku gitu bile aku cakap xnak kawen , takkkkknakkkkkkk!!!!!!!!!



Hadis Baginda yang diriwayatkan oleh Bukhari yang bermaksud:

"Perkahwinan itu Sunnahku, sesiapa yang tidak suka kepada Sunnahku, dia bukan daripada kalangan umatku"

(riwayat Al-Bukhari)




 Aku tahu , kawan aku selalu ingatkan hadis nie bile aku cakap taknak kawen :D
Sape je yang taknak ade keluarga sendiri , umah sendiri , tido ramai-ramai .. ehemmm :P
Sape je yang taknak tunggu suami time dye balik keje , masak untuk dye .. 
Sape je yang taknak bermanja , berkongsi susah senang kann ? kan ?
Sume orang mengimpikan sume nie .. betul takk ?
tengokk !!!!, korangg angguk . Senyum lagi :) kan aku dah cakapp hikhikhik

Kawen kan halal , sape taknak . Lari dari maksiat kan ? hehe .
Tengokk !! senyum lagi , korang imagine ape haaa ? :P




Tapi ...... Aku tak layak untuk sape-sape pun huhu :')

"Perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik "

jadi takpayah fikir sangat la lepas kawen nie ape yang jadi .
Dah memang rencah kehidupan , takkan nak bahagia je opp ?
Kena la ade sedih , sakit hati baru la matang cewahhh ..

"Kalau laki aku buat hal , aku cari lain "

ohh , ayat jahattt . Tipu la , kalau hati dah sayang buat jahat setara mane pun , takkan berganjak kau di hatiku , cewahhhh . Pandai tak aku mengayat ? :P tapi yang nie ikhlas dari hati ehhh hehehe ..

 Aku tak tolak perkawenan okay , kan da cakap umor aku baru 19 tahun .wekkkkk :p
nanti-nanti la pikir tu sume , jodohkan keje Allah S.W.T. ^___^





Semoga kite semua mendapat jodoh yang baik-baik ..


Aminnnn ......

#gambar , ehsan dari en. google :)


No comments:

Post a Comment